Nyemission i Sensys Gatso Group

03-07-2023

Sensys Gatso Group har, i enlighet med bemyndigande från årsstämman den 15 maj 2023, beslutat om en riktad nyemission till Erik Penser Bank som agerade garant i samband med den genomförda sammanläggningen av aktier. Erik Penser Bank tillhandahöll aktier till de aktieägare vars aktieinnehav på avstämningsdagen inte var jämnt delbart med 80. Totalt tillhandahöll Erik Penser Bank 8 152 aktier. Styrelsen har idag beslutat om en nyemission av 8 152 aktier för att kompensera Erik Penser Bank. Emissionen har skett vederlagsfritt och ett belopp om 32 608 kronor, motsvarande kvotvärdet per emitterad aktie, har överförts från fritt eget kapital till aktiekapitalet.

Efter genomförd emission finns det totalt 11 530 358 aktier och röster i bolaget.

Informationen lämnades för offentliggörande, genom den kontaktperson som angivits, den 3 juli 2023, kl 15.30.

Simon Mulder, CFO