Sensys Traffic AB (publ)

20-09-2004

Aktieägarna i Sensys Traffic AB (publ) kallas härmed till extra bolagsstämma torsdagen den 30 september 2004 kl 16.30 i bolagets lokaler, Slottsgatan 14, Jönköping.

RÄTT TILL DELTAGANDE

Rätt att delta i bolagsstämman har aktieägare, som

dels

är registrerad i eget namn i den utskrift av bolagets aktiebok som görs av VPC AB per den 20 september 2004,

dels

senast den 24 september 2004 kl 12.00 till bolaget anmält sin avsikt att deltaga i bolagsstämman samt det antal biträden (högst två) som aktieägaren avser att medföra till stämman.

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn hos VPC för att få delta i stämman. Sådan registrering måste vara verkställd den 20 september 2004. Detta innebär att aktieägare i god tid före denna dag måste meddela sin önskan härom till förvaltaren.

ANMÄLAN OM DELTAGANDE

Anmälan om deltagande i stämman kan ske under adress Sensys Traffic AB, Box 2174, 550 02 JÖNKÖPING, per telefax 036 - 12 56 99, per telefon 036 - 34 29 80 eller genom e-mail till “info@sensystraffic.se”. I anmälan bör anges namn, person- eller organisationsnummer, antal aktier samt telefon dagtid.

FÖRSLAG TILL DAGORDNING

1. Öppnande

2. Val av ordförande vid stämman

3. Upprättande och godkännande av röstlängd

4. Godkännande av dagordning

5. Val av justeringsmän

6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad

7. Återkallelse av bemyndigande

8. Styrelsens förslag till beslut om nyemission (aktieägarna)

9. Styrelsens förslag till beslut om nyemission (optionsinnehavare)

10. Styrelsens förslag till bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission

11. Avslutning

Punkt 7 – Återkallelse av bemyndigande

Styrelsen har föreslagit bolagsstämman att besluta att återkalla det bemyndigande som lämnades vid 2004 års ordinarie bolagsstämma, varigenom styrelsen bemyndigades att ”fatta beslut om nyemission varigenom aktiekapitalet ökas med högst sammanlagt 1.000.000 kr”.

Punkt 8 - Styrelsens förslag till beslut om nyemission (aktieägarna)

Styrelsen har föreslagit bolagsstämman att fatta beslut om nyemission av högst 34.904.672 nya aktier (à nom 5 öre) till emissionskursen 50 öre. Bolagets aktieägare äger företrädesrätt att teckna de nya aktierna, varvid fem aktier ger rätt att teckna en ny aktie. Avstämningsdag för emissionen är den 1 november 2004. Teckning skall ske under tiden 4 – 18 november 2004.

Punkt 9 - Styrelsens förslag till beslut om nyemission (optionsinnehavare)

Styrelsen har föreslagit bolagsstämman att fatta beslut om nyemission av högst 1.128.000 nya aktier (à nom 5 öre) till emissionskursen 50 öre. Rätten att teckna de nya aktierna skall – med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt – tillkomma innehavarna av bolagets optionsrätter 2002/2004 resp optionsrätter 2004/2006, varvid fem optionsrätter skall berättiga till teckning av en ny aktie. Teckning skall ske under tiden 4 – 18 november 2004.

Punkt 10 – Styrelsens förslag till bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission

Styrelsen har föreslagit bolagsstämman att bemyndiga styrelsen att under tiden intill den 15 december 2004 fatta beslut om nyemission av upp till sammanlagt 2.000.000 aktier. Styrelsen skall därvid äga rätt att besluta om avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt liksom om bestämmelse som avses i 4 kap 6 § aktiebolagslagen. Syftet med bemyndigandet är att möjliggöra för styrelsen att – om styrelsen finner behov av en emissionsgaranti för de nyemissioner som avses under punkterna 8 – 9 ovan – emittera aktier som vederlag för en sådan emissionsgaranti.

Handlingar

Styrelsens fullständiga förslag till beslut enligt punkterna 8 – 10 samt övriga bolagsstämmohandlingar hålls tillgängliga för aktieägarna på bolagets kontor och på bolagets hemsida (www.sensystraffic.se) fr o m den 23 september 2004. Förslagen översändes till de aktieägare som begär det.

Jönköping i september 2004

Sensys Traffic AB (publ)