Sensys Gatsos Group har valt Kepler Cheuvreux för analys i tillägg till Carnegie

22-01-2024

Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har valt Kepler Cheuvreux för oberoende analystäckning till investerare. Kepler Cheuvreux blir det andra analytikerföretaget Sensys Gatso använder bredvid Carnegie Investment Bank AB, tidigare Erik Penser Bank.

Kepler Cheuvreux kommer att börja sin bevakning med en första bolags- och marknadsrapport under Q1 2024, följt av kvartalsvis analytikerrapportering och händelsebevakning.

"Under de senaste sju åren har vi varit på en stadig tillväxtbana och vi har kommunicerat finansiella mål för att ytterligare växa både omsättning och lönsamhet. En stor del av tillväxten förväntas komma från marknader utanför Sverige. Med Kepler Cheuvreux har vi kontrakterat en välkänd aktör som tillhandahåller oberoende analytikertjänster, och distribution till en internationell investerarbas. Med både Kepler och Carnegie som täcker oss har vi nu möjligheten att presentera Sensys Gatsos tillväxthistoria inom deras nätverk av internationella investerare”, sa Ivo Mönnink, CEO och President för Sensys Gatso Group AB.

Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 22 januari, 2024 kl. 16.50.

For further information:
Ivo Mönnink, CEO