Sensys Gatso erhåller order från Kroatien värd 13,5 miljoner kronor

15-12-2023

Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har erhållit en inköpsorder från sin lokala partner i Kroatien, Meditronik, för leverans och underhåll av trafiksäkerhetskameror till det kroatiska MOI. Ordern till Sensys Gatso har ett värde på 1,2 miljoner euro, motsvarande 13,5 miljoner kronor.

Leveranser av system, baserade på T-seriens plattform, kommer att ske 2023 - 2026 och serviceavtalet är på 6 år. Systemen kommer att användas för att övervaka hastighet, främst på statliga och kommunala vägar.

"Sensys Gatso och dess partner Meditronik har sedan tidigare ett starkt och långvarigt partnerskap i Kroatien, där Meditronik är den största leverantören av automatiska övervakningskameror för hastighet. Detta kontrakt stärker ytterligare vår position som det mest välrenommerade företaget för trafikövervakningssystem i landet. Vi är glada över att kunna bidra till att förbättra trafiksäkerheten i Kroatien”, säger Giovanni Felicetti, Head of Sales Southern Europe, Sensys Gatso.

Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 15 december, 2023 kl. 09.00.