Sensys Gatso USA erhåller femårigt TRaaS-kontrakt från Gates Mills, Ohio värt 9,2 miljoner kronor

19-01-2022

Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har genom sitt dotterbolag Sensys Gatso USA valts ut som leverantör av automatisk hastighetsövervakning för Gates Mills, OH. Detta nya managed service-program förväntas generera cirka 1 022 000 USD, motsvarande 9,2 miljoner kronor under en femårsperiod.

Gates Mills är ett samhälle i norra Ohio, med flera vägar som leder pendlare genom staden varje dag. Placeringen av de automatiska hastighetsövervakningssystemen valdes till följd av att traditionell hastighetsövervakning var svår att utföra på dessa platser. Automatisk hastighetsövervakning är ett smidigt alternativ som erbjuder övervakning dygnet runt och tillåter poliserna i Gates Mills att hantera andra viktiga polisuppgifter.

Programmet kommer sannolikt att starta under första halvåret av 2022 och kommer att bestå av fasta hastighetskameror i T-serien och Xilium backoffice-mjukvara för att bearbeta överträdelser. Det femåriga kontraktet tillåter även flera ettåriga förlängningar.

"Vi är mycket glada över att samarbeta med Gates Mills i deras trafiksäkerhetsinitiativ. Vi vet, baserat på erfarenhet, att när en stad eller ett samhälle väljer automatisk övervakning så leder detta till utökad trafiksäkerhet i samhället. Detta kommer att leda till färre krascher och följaktligen till färre dödsfall och skador. Vi är glada att vi kan bidra i denna satsning städerna gör.” säger Dorian Grubaugh, Sales Director på Sensys Gatso USA.

Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 19 januari, 2022 kl. 13.10.

Sensys Gatso Group AB är världsledande inom trafiksäkerhetslösningar för länder, städer och åkeriägare. Sensys Gatso Group har dotterbolag i Australien, Costa Rica, Tyskland, Nederländerna, Sverige och USA, samt en filial i Förenade Arabemiraten. Koncernen har 252 anställda. Sensys Gatso Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.