Sensys Gatso Group stärker verksamheten i USA med ny verkställande direktör

05-05-2022

Sensys Gatso Group, STO: SENS, tillkännager idag utnämningen av William Braden till ny verkställande direktör för dess amerikanska dotterbolag, Sensys Gatso USA, Inc., med start den 15 maj.

William (Bill) Braden har en framgångsrik bakgrund inom account management, fältservice, konstruktion och teknik för ett antal B2B (företag till företag) och B2G (företag till offentlig förvaltning). Bill har byggt och lett team med resultatansvar för amerikanska företag och nordamerikanskt baserade europeiska dotterbolag inom trafiksäkerhet, hälsovård och tillverkningsindustrin.

Med över 10 års erfarenhet på marknaden för automatiserad trafikövervakning i USA, arbetade Bill som National Field Services Director för en stor industriaktör. I denna roll var han ansvarig för hanteringen av över 1800 automatiska trafikövervakningssystem inklusive några av Nordamerikas största program någonsin. Han kommer att börja på Sensys Gatso USA den 15 maj, och ersätta Andrew Noble som har sökt möjligheter utanför Sensys Gatso.

"Det är med stor glädje som jag ansluter till den snabbt växande Sensys Gatso USA-verksamheten. Jag attraheras av företagets utmärkta rykte och integritet, toppmoderna övervakningslösningar för automatisk trafikövervakning och viktigast av allt, kvaliteten hos våra kunder, partners och anställda. Det är en förmån att få börja i företaget och leda organisationen genom dess nästa steg av tillväxt och expansion.” konstaterar Bill Braden.

Sensys Gatso USA är en viktig drivkraft för tillväxt och lönsamhet för Sensys Gatso Groups strategi och finansiella mål för 2025. Sensys Gatso USA tillhandahåller TRaaS, Traffic Enforcement as a Service, via nyckelfärdiga kamerasystem och marknadsledande mjukvaruplattformar. Genom sömlös integrering av alla delar i en automatisk trafikövervakningslösning, från bildtagning till dataanalys och efterföljande kundtjänst och bötesinsamling, tillhandahåller Sensys Gatso värdefulla program för trafiksäkerhet, och program för allmän medvetenhet till städer över hela landet.

Ivo Mönnink, CEO för Sensys Gatso-koncernen säger: "Att bygga vidare på Sensys Gatso USA, Inc.s tidigare framgångar kräver en mycket erfaren fält- och operativ chef. Detta för att inte bara säkra och vinna kontrakt, utan lika viktigt för att optimera intäktspotentialen genom mycket snabba och effektiva fält- och teknikimplementationer tillsammans med högsta möjliga drifttid för övervakningssystemen. Vi tror utan tvekan att Bill är kvalificerad att leda vår USA-organisation genom nästa fas av accelererad tillväxt."

Sensys Gatso har genomfört den amerikanska rekryteringen genom ett välkänt internationellt rekryteringsföretag.

Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 5 maj, 2022 kl. 11.20.

Sensys Gatso Group AB är världsledande inom trafiksäkerhetslösningar för länder, städer och åkeriägare. Sensys Gatso Group har dotterbolag i Australien, Costa Rica, Tyskland, Nederländerna, Sverige och USA, samt en filial i Förenade Arabemiraten. Koncernen har 263 anställda. Sensys Gatso Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.