Sensys får order på 5 miljoner kronor i Förenade Arabemiraten

30-03-2010

SENSYS Traffic AB (publ) har fått en order på trafiksäkerhetssystem från Förenade Arabemiraten till ett värde av 5 miljoner kronor.

Ordern omfattar system för hastighets- och rödljusövervakning och skall levereras under andra kvartalet 2010.

Sensys har sedan tidigare närmare 500 enheter installerade i Förenade Arabemiraten, framförallt i Dubai. Denna order kommer från ett angränsande emirat.

”Ordern innebär att vi stärker vår ställning ytterligare i Mellanöstern och i Förenade Arabemiratet i synnerhet.” säger Johan Frilund, VD på Sensys Traffic AB.

Ordern kommer delvis att levereras från Sensys lager.

Johan Frilund, VD, Sensys Traffic AB

E-mail: johan.frilund@sensys.se

Om SENSYS Traffic AB

SENSYS® Traffic AB utvecklar, marknadsför och säljer system för trafikinformatik och trafiksäkerhet, däribland system för hastighets- och rödljusövervakning. Systemen nyttjar Sensys målföljande sensorteknologi som har marknadens högsta precision och legala säkerhet. De är enkla att installera och är mycket kostnadseffektiva. Med tusentals system i 17 länder är Sensys marknadsledande i Norden och Mellanöstern. Aktien noteras på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista.